Paragrafen

Bedrijfsvoering

Het gemeentelijke gebouw heeft in 2012 een metamorfose ondergaan. Het nieuwe werken is geïntroduceerd en er werden flexibele werkplekken gecreëerd. Het gebouw is toen ingericht op basis van een kleine 300 medewerkers. Nu we 15 jaar verder zijn, is de omvang van de gemeente qua inwoners, begroting, taken en medewerkers flink toegenomen. Dat betekent dat we steeds efficiënter met ons gebouw om moeten gaan.

Om projectmatig en in teamverband samenwerken beter te faciliteren, zijn er in 2024 diverse quick wins uitgevoerd. Zo is er in 2024 een projectenkamer ingericht waar teams kunnen samenwerken en is er veel aandacht besteed aan een efficiënt gebruik van de (samen)werkplekken. Door een aangepast reserveringssysteem te introduceren en de soorten werkplekken van een zogenaamd paspoort te voorzien, worden de verschillende soorten werkplekken nu activiteitgericht gebruikt.

Er is er opdracht verstrekt aan een interieurontwerpbureau om een ontwerp te maken voor het (her)inrichten van het bedrijfsrestaurant en de expositieruimte. Dit heeft geleid tot een ontwerp dat zicht geeft op de mogelijkheden voor een zogenaamd werkcafé en (her)inrichting van de expositieruimte. Veiligheid, samenwerken en ontmoeten staan hierin centraal. Dit ontwerp wordt verwerkt in een totaaloverzicht waarin ook de herinrichting van de hal en de vergadervleugel worden meegenomen. Wij willen hiermee een fijne en inspirerende werkomgeving creëren.

Naar aanleiding van de toenemende mate van agressie en geweld tegen onze medewerkers en de RI&E zijn er diverse acties opgepakt. Zo is er een beveiliger ingezet om de veiligheid van onze medewerkers en inwoners te borgen en vindt er nu een maandelijkse test van de paniekknoppen plaats. Op het gebied van de BHV-organisatie is er een professionaliseringsslag gemaakt. Inmiddels zijn ook de sporthalbeheerders als ploegleider BHV opgeleid en er zijn afspraken gemaakt met de huurders van de sporthallen op het gebied van taken, rollen en verantwoordelijkheden.

Het afgelopen jaar zijn er stappen gezet om nog beter aan te sluiten op de gemeentelijke ambities op het gebied van duurzaamheid, vitaliteit en lokaal ondernemerschap. Er is een visie op de catering opgesteld waarin de hiervoor genoemde ambities een belangrijke rol spelen. Dit met als resultaat dat:

  • de hoeveelheid plastic in het bedrijfsrestaurant zoveel mogelijk is gereduceerd;
  • er meer oog is voor verspilling;
  • er meer lokale, vegetarische en seizoensproducten worden aangeboden.

Bij de aanbesteding van de sanitaire accessoires is er bewust gekozen voor producten die vervaardigd zijn van materiaal dat na de contractperiode kan worden hergebruikt. En om aan de wettelijke verplichting te voldoen, zijn in 2024 de kartonnen koffiebekertjes vervangen door glazen en koffiebekers.

Deze pagina is gebouwd op 07/14/2025 14:42:08 met de export van 07/14/2025 14:31:58